Márton-nap

2009.11.13. 19:03

 

 Az elmúlt hetekben nagy lázban égtem, mert közeledett a Márton-nap. Már korábban elhatároztam, hogy el fogok menni a volt iskolámba, és ezt más volt osztálytársaimmal is megbeszéltem. Örültek, s örömmel velem tartottak.

Márton-napra a gyerekek különböző kézműves munkákkal - fafaragás, varrás, horgolás, kötés, batikolás, nemezelés, gyöngyfűzés- készülnek. Ízlésük és kreativitásuk sem szab határt,  ki mit talál ki, vagy mit szeret csinálni. Az elkészített produktumokat a tantermekben kialakított bazárokban árulják jelképes összegért. Rengeteg apró, kedves dolgot lehet ilyenkor találni, karácsonyhoz közeledve akár ajándékokra is szert tehetünk. A sok portéka mellett különböző játékos programok is vannak, mint a gyerekek által készített táblás játékok, üveggolyózás, töklámpás faragás, méhviaszgyertya mártogatás, bábszínház, táncház és még sok más. Amit én idén nagyon vártam, az a büfé volt. J Nem igazán szeretem a süteményeket, de a házi készítésű sütikért odavagyok és ilyenkor a szülők rengeteg féle sütit sütnek. Mikor szombat délután megérkeztem, az első utam a büfébe vezetett, ahol sok más „sütihódoló” már javában habzsolt. A beszerzett süteményekkel irányba vettük a kávéházat, ahol kellemes, beszélgetős helyek voltak kialakítva. Találkoztam is remek ismerőseimmel, régi tanáraimmal, volt Waldorfos-szülőkkel, diákokkal, akikkel sikerült ebben a nagy bazári forgatagban nyugodtan beszélgetni. Örömmel tapasztaltam, hogy mindenki nagyon kedvesen emlékszik vissza a Waldorfos-időkre, és milyen érdekes, hogy egy-egy ilyen ünnepségre, nemhogy azok a diákok is visszajárnak, akik már nem ott tanulnak, hanem még a szüleik is.

Az est fénypontja, sötétedés után következik. A gyerekek a már korábban elkészített lámpásaikkal énekelve elindulnak a faluba. Az utcákat járva meglátogatják az idős néniket, bácsikat, akiknek apró ajándékokkal kedveskednek.

Remek délután volt, aki teheti egyszer látogasson el egy ilyen eseményre

 

A bejegyzés trackback címe:

https://waldorfdiak.blog.hu/api/trackback/id/tr31523164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása